Sposoby na stres - metody radzenia sobie ze stresem

StresCo na stres? 14 sposobów jak rozładować stres, jak walczyć ze stresem?

Stres, mówiąc językiem nauki, to fizyczna, psychiczna, emocjonalna i chemiczna reakcja organizmu, która przeraża i denerwuje człowieka lub jemu zagraża.

Wiele z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo szkodliwym dla naszego ciała i duszy jest stres, ale raczej rzadko kto podejmuje działania w celu wyeliminowania negatywnych uczuć. Właściwie nie tak trudno się pozbyć nieprzyjemnych doznań, najważniejsze - to pragnienie.

  1. Grzebień. W ciągu całego dnia pracy spędzonego przed monitorem, twoje mięśni mimiczne tak napięte, że głowa staje się ciężka i zaczyna boleć. Jednym ze sposobów na uniknięcie stresu jest czesanie włosów w ciągu 10-15 minut. Procedura ta bardzo dobrze rozluźnia mięśnie.
  2. Zjedz lody. Smaczne jedzenie to skuteczny antystresowy doping. Zachować dobry nastrój i uwolnić się od stresu pomoże też tłusta ryba, która zawiera kwasy omega-3, bardzo przydatne dla układu nerwowego. Jeśli nie lubisz ryb, zjesz lody lub banana. Produkty te nie są gorsze niż leki przeciwdepresyjne.
  3. Masaż. W celu oszczędzania energii, przez 30 sekund masuj punkty, które znajdują się pod nosem, pomiędzy brwiami, pod dolną wargą i w środku dłoni.
  4. Pocieraj ręce. To jeszcze jeden prosty sposób na utratę napięcia i uniknięcie stresu. Trzeba z całej siły pocierać dłonie jedną z drugą, aż staną się gorące. Również użytecznym jest masaż uszy. To pomoże odprężyć się i skupić się na pracy.
  5. Zmyć stresy i konflikty. Zwalczyć negatywne emocji pomoże 15 minutowy prysznic. Stojąc pod ciepłym strumieniem wody, masuj głowę i ramiona. Wkrótce poczujesz jak woda unosi ze sobą wszystko, co niepotrzebne.
  6. 27 pozycji. Praktyka wschodu uczy: "Jeżeli chcesz pozbyć się smutku, przestaw z miejsca na miejsce 27 przedmiotów w domu". Uważa się, że w ten sposób zwalnia się przestrzeń dla energii, która może swobodnie przesuwać się w odpowiednim kierunku. Spróbuj tej metody i zobaczyć na własne oczy, że to pomaga twojemu mózgu zapomnieć o wszystkich problemach i odpocząć.
  7. Schody. Urządź 30-sekundowe bieganie lub szybkie chodzenie po schodach w górę i w dół - to ćwiczenie zwiększa dopływ tlenu do układu limbicznego części mózgu, który odpowiada za kontrolowanie stresu emocjonalnego.
  8. Malowanie. Psycholodzy odkryli, że kolorowanie rysunku dwie lub trzy minuty w okresach zwiększonego stresu pięciokrotnie zwiększa prawdopodobieństwo zakończenia prac w czasie. Oznacza to, że w ten sposób można nie tylko przetrwać stres, ale także można stworzyć pewne dzieło.
  9. Herbata z hibiskusa. Z nagromadzeniem dużej ilości negatywnych emocji, osoba doświadcza uczucia lęku i paniki, charakterystyczne dla stresu. Hibiskus rozcieńcza te nagromadzenia, a tym samym przyczynia się do łagodzenia stresu, nie powodując ospałości.
  10. Machanie rękoma. Dla wielu ludzi stres wyraża się tym, że zaciskają się i tracą elastyczność mięśni obręczy barkowej, szyi i lędźwiowej części kręgosłupa - stąd bóle głowy i bóle pleców. Dobrą pomocą w tym przypadku może być masaż lub kąpiel. W domu i w pracy można wykonywać proste ćwiczenia na stres relaksacyjne - można machać rękoma, zginać je i machać nogami.
  11. Czyszczenie. Rozkładanie rzeczy na miejsca pomaga usprawnić myśli, skupić się. Ponadto, schludny wygląd półki, szuflady lub szafki daje dobry efekt psychologiczny. Organizując przestrzeń naokoło siebie, ludzie nieświadomie przenoszą tę porządek do swojego życia.
  12. Czas żeby pomyśleć. Znajdź sposób, aby pozostać samemu w domu i uporządkować swoje myśli. Włącz swoją ulubioną muzykę, wyjmij z lodówki ulubiony jedzenie, usiądź w swoim ulubionym fotelu. Zastanów się, czego chcesz najbardziej, i zapisz to wszystko na kartce na papieru. Widok jasnego planu pomoże ci podjąć decyzję w sprawie dalszych działań.
  13. Aromaterapia. Zapachy silnie związane są z pamięcią emocjonalną. Dlatego bardzo dobrze jest mieć pod ręką aromat, który jest ściśle związany z minutami intensywnego szczęścia, które były w twoim życiu. Oddychaj szczęściem, to pomoże ci utrzymać dobry nastrój.
  14. Taniec. Pamiętaj, aby tańczyć w domu. Rytmiczne ruchy pod muzykę również pomogą złagodzić stres. Taniec postrzega się jako rozrywkę, w przeciwieństwie do samego treningu w klubie fitness.
Zdrowa i skuteczna dieta - podstawowe zasady

Zdrowa skuteczna dieta

Dziecko w sieci internetowej - zagrożenia

Dziecko w Internecie

Pokrzywa na włosy

Pokrzywa na włosy