Jak przestać się stresować - adaptogeny

Stresująca sytuacjaStres jest nieodłącznym elementem życia, z którym trzeba sobie odpowiednio radzić. Brak podjęcia jakichkolwiek kroków zaradczych prowadzi do znacznego osłabienia psychicznego, jak i fizycznego. Jeśli zauważasz u siebie lęk, obawy i inne negatywne skutki płynące z silnego przeżywania stresu, to znak, że została zaburzona emocjonalna równowaga.

Top 3 naturalnych sposobów radzenia sobie se stresem

Jeśli szukasz skutecznych sposobów radzenia sobie z sytuacjami stresogennymi, zacznij od naturalnych metod. Nie zawsze trzeba korzystać z pomocy psychoterapeuty. Pokonanie stresu samodzielnie i odpowiednie przeżywanie chwil wywołujących silne napięcie emocjonalne to klucz do sukcesu. Kiedy uda Ci się opanować swoje ciało i pozytywnie nastroić emocje, odczujesz wielką ulgę i satysfakcję. Wszystko jest możliwe, musisz jedynie znaleźć swój sposób na stres, aby pokonywać negatywne emocje u podstaw.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Nic tak nie odpręża ciała i uwalnia złych myśli jak spora dawka aktywności fizycznej. Nie musisz wykonywać ćwiczeń ponad własne możliwości, ale dostosować je do siebie. Czasami wystarcza półgodziny spacer, podczas którego można się dobrze dotlenić, a innym razem krótka przejażdżka rowerem. Dlaczego aktywność jest tak bardzo ważna? Aktywność fizyczna, nawet ta umiarkowana, osłabia reakcję stresową organizmu oraz przeciwdziała efektom nagłego i przewlekłego stresu. Oprócz tego minimalizuje ryzyko schorzeń sercowo-naczyniowych i metabolicznych oraz poprawia nastrój i daje satysfakcję. Jest to związane z endorfinami - hormonami szczęścia, które pojawiają się już po 20 minutach treningu. Osoby, które ćwiczą systematycznie, nabywają stałą odporność na sytuacje stresogenne.

Z zielnika natury - zdrowe i skuteczne

Zioła od niepamiętnych czasów służyły do wspierania leczenia różnych dolegliwości. Tak jest i teraz. Dobrze, że coraz więcej osób ma świadomość dobroczynnego wpływu roślin leczniczych na organizm. Nie kosztują fortuny i bardzo rzadko powodują jakieś skutki uboczne. A jeśli chcesz mieć pewność, że zioła, które zażywasz, nie szkodzą, sięgnij po adaptogeny. Co to takiego? To rośliny lecznicze, które mogą być zaliczone do adaptogenów wtedy, gdy spełnią trzy wymagania. Muszą być nietoksyczne, nie mogą uzależniać, zapewniają niespecyficzną reakcję organizmu na stres oraz normalizują pracę całego organizmu. Adaptogeny dostosowując się do konkretnego organizmu prowadzą do uzupełniania braków, jak i usunięcia nadmiaru niektórych składników. Nie bez przyczyny mówi się, że są to rośliny inteligentne.

Wśród popularnych adaptagenów jest ashwaganda, która wykazuje szereg prozdrowotnych właściwości. Oprócz normalizacji pracy układu nerwowego pomaga usunąć zmęczenie fizyczne i psychiczne. Wykorzystuje się ją jako naturalny środek w walce ze stresem. Pomaga utrzymać równowagę emocjonalną i uodparnia organizm na sytuacje stresogenne. Jest pomocna w przypadku problemów ze snem, a jak wiadomo, odpoczynek nocny jest niezwykle istotny. Wypoczęty organizm lepiej sobie radzi z codziennymi wyzwaniami, także ze stresem. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat adaptogenów, poczytaj teksty w Internecie dotyczące tego tematu. Wielce cennych informacji znajdziesz w social mediach i forach tematycznych. Adaptogeny miała okazję stosować m.in. Kasia Błażejewska-Stuhr, która w swojej opinii opisała m.in. duży przypływ energii i lepszą koncentrację.

Dieta na stres? Jak najbardziej!

Jeśli nie będziesz stosować odpowiedniej diety, wtedy organizm może sobie nie radzić ze stresem. Najlepiej do swojego codziennego jadłospisu dołączyć produkty bogate w witaminę B6, D, A, C, miedź, cynk, magnez. Wśród nich znajdują się np. kakao, płatki owsiane, ryby, jajka, ciemne pieczywo i rośliny strączkowe. Spożywanie takich posiłków pomoże Ci wzmocnić układ nerwowy, co przełoży się na lepsze samopoczucie psycho-fizyczne. Jeśli zabraknie tych składników w Twojej diecie, najpewniej pojawi się rozdrażnienie, osłabienie i kłopoty ze snem. Produkty przetworzone oraz te zawierające dużą ilość cukrów prostych wpływają na zmniejszenie działania neuroprzekaźników, które są odpowiedzialne za emocje. Warto więc jeść produkty, które rozładowują negatywne emocje m.in. tłuste ryby morskie, glony, owoce morza bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe.

Dobrze zbilansowana dieta wsparta umiarkowanym wysiłkiem fizycznym pozwala zapanować nad stresem. Jeśli chcesz poczuć się lepiej, koniecznie zmień nawyki żywieniowe i naucz się kontrolować emocje. Na pewno pomogą Ci w tym relacje z ludźmi, muzykoterapia, aromaterapia czy inne formy zdrowej relaksacji.

Komentarze