Ile snu potrzebujesz każdej nocy?

SenSzukasz artykułu, który powie Ci jaka jest optymalna ilość snu w ciągu nocy? Chciałbyś się dowiedzieć o śnie więcej? Czemu twoja rodzina wstaje i zasypia w różnych okresach czasu? Szukasz sposobu na zaskoczenie wszystkich podczas rekrutacji? Mamy dla Ciebie kilka rad, wniosków i badań.

Okazuje się, że dla człowieka ilość snu jest zależna od jego genetyki. Chociaż każdy sen trwa 5 cykli to jednak nie jest określone ile spać godzin. Możesz sobie ułatwić to zadanie. Lekarze wypowiadający się w mediach podają, że optymalną ilością snu jest 7 godzin i 30 minut - to właśnie od tej ilości powinieneś zacząć sprawdzać swój organizm. Nastaw budzik na 7 godzin 30 minut spania i sprawdź czy ci wystarczą.

Regeneracja każdej nocy

Wypoczynek to dla każdego organizmu podstawa do odbudowy komórek, zwalczenia drobnoustrojów i różnego typu spraw związanych z regeneracją ciała. Wypoczynek ten głównie odbywa się poprzez sen. Od zarania dziejów zastanawiano się jaka ilość snu jest optymalna, w końcu ustalono, że 8 godzin snu to odpowiednia ilość dla człowieka dorosłego. Tymczasem okazuje się, że każdy organizm jest inny. Książka "The Power of When" uznaje optymalną liczbę 7, 5godzin snu na 24 godziny. Pamiętasz te godziny spędzane na treningu i zmęczenie mięśni? Wówczas twój organizm potrzebował regeneracji, to właśnie ilość snu prawdopodobnie ulegała zmianie. Jeżeli organizm jest zmęczony może sobie wydłużyć czas regeneracji. Wiedza na temat samego siebie jest drogocenna. Warto przyjrzeć się jak twój organizm reaguje na daną ilość snu. To pomoże ci znaleźć wymarzoną pracę. Trudno jest określić ile czasu może się maksymalnie spędzić poza domem, tymczasem ty będziesz to wiedzieć doskonale. Zaskocz swojego szefa.

Genetyka człowieka o ilości snu

Tak na prawdę każdy człowiek potrzebuje innej ilości snu na dobę, jedni więcej, drudzy mniej. Wiąże się to z genetyką. Każdy człowiek ma w genach zakodowane ile snu potrzebuje, jak twierdzą niektórzy specjaliści w mediach. Dodają, że ilość snu można porównać z głodem. Ta prosta analogia odnosi się do twierdzenia, że tak jak jesz żeby nie być głodnym, tak powinieneś spać, aby nie czuć się zmęczonym. Podobno organizm sam najlepiej wie ile czasu potrzebuje na regenerację. Jednak co w przypadku, kiedy człowiek wraca zmęczony z treningu, a jego mięśnie zostały mocno nadwyrężone? Genetyka ma to do siebie, że określa pewne segmenty człowieka. Jednak łatwo jest lawirować pomiędzy nimi. Jeżeli widzisz, że jesteś "nocnym markiem", a zaraz później zostajesz "porannym ptaszkiem", to widzisz, że człowiek to zmienna istota, którą warto poznać. Znajomość ilości snu potrzebnej do określenia ile czasu spać, a co za tym idzie, ile mam czasu na spędzanie go w pracy, jest kluczowym elementem dla produktywności. Dodaje niejako władzy na rynku pracy i jest unikatową wartością, którą możesz łatwo wykorzystać na rozmowie kwalifikacyjnej. To rzadkie, że ktoś jest w stanie określić ile maksymalnie czasu może go szef wykorzystać do własnej dyspozycji w korporacji. Postaw na wiedzę o samym sobie.

Cykle snu

W medycynie wyróżniono 5 cykli snu. Najwięcej ludzi przechodzi właśnie te cykle w czasie spania. Lekarze występujący w mediach określają, że 1 taki cykl to około 90 minut. Prosty rachunek daje łącznie 450minut snu, czyli 7, 5 godzin spania. Różnice w potrzebach określono na podstawie tego, że każdy człowiek jest inny, a więc ma różne cykle snu, wśród tych pięciu. Czy poprzez intensywny trening można wydłużyć czas trwania cykli, czy organizm potrzebuje więcej czasu na regeneracje po intensywnym treningu? Pomyśl tylko o rynku biznesowym. Co się chwali w biznesie? - przede wszystkim uczą jednego: przychodź wcześniej niż inni i wychodź ostatni. Taka nauka jest związana z byciem produktywnym przez cały dzień, wieczorem, a niekiedy części nocy. Dlatego określenie ilości snu potrzebnego dla twojego organizmu pozwoli ci na optymalne określenie własnej produktywności i ilości godzin jaką możesz zostać w pracy. Pokaż swojemu szefowi, współpracownikom i samemu sobie, że jesteś panem swojego życia i potrafisz zapanować nawet nad ilością potrzebnego ci do regeneracji snu.

Sposób na ilość snu

Jeżeli dana osoba chce wiedzieć ile powinna spać, powinna zacząć od spania właśnie 7, 5 godzin. Jeżeli przez kolejnych 10 dni taka ilość snu ci wystarczy, a ty będziesz się budzić 5 minut przed budzikiem, będzie to oznaczało optymalną ilość snu. Jeżeli nie, spróbuj zmniejszyć lub zwiększyć ilość godzin. Sugeruje się zwiększenie ilości minut. Jeżeli więc uznasz, że nadal czujesz się zmęczony, nie będziesz budzić się parę minut przed alarmem budzika, oznaczać to będzie, że potrzebujesz innej ilości snu. Wówczas spróbuj parę razy określić czy mniej czy więcej minut potrzebujesz na regenerację sił. Pamiętaj, że sen to przede wszystkim nabieranie energii na nowy dzień. To właśnie ta energia uzyskana podczas snu będzie ci towarzyszyła przez następne kilkanaście godzin. Jest to również powód dla którego lekarze tak usilnie próbują znaleźć sposób na określenie optymalnej ilości snu dla organizmu człowieka. Wszystko związane jest z produktywnością. Każdy człowiek chce być jak najbardziej produktywny, dlatego szuka dróg rozwiązania dla odnalezienia sposobu na efektywny dzień.

Metoda nie działa na każdego

Metoda ta nie działa jednak na każdego człowieka. Jak wyżej wspomnieliśmy, właśnie genetyka określa długość snu, a co za tym idzie jest więcej niż prawdopodobne, że określa również sposób znajdowania optymalnej długości snu. Oznacza to, że możesz być tak zwanym "nocnym markiem" lub "porannym ptaszkiem". Wówczas trzeba znaleźć optymalną ilość snu dla naszych genów. Osoby siedzące długo w nocy będą spać dłużej rano, osoby budzący się szybko będą spać dłużej nocą. To jest cała różnica, ponieważ cykle snu się przesuwają, a organizm potrzebuje regeneracji w jednym jak i drugim przypadku. Nie przejmuje się początkowymi niepowodzeniami w sprawdzaniu potrzeb swojego organizmu. Trzeba przyznać, że w dużej mierze metoda opisana w tym artykule nie musi być tą najlepszą. Może za jakiś czas pojawi się kolejne novum medyczne o sposobach samodzielnej analizy snu.

Trudno uzyskać odpowiedź czy trening wpływa na cykle snu, jednak możesz to sprawdzić. Jeżeli jesteś nocnym poszukiwaczem ważeń albo porannym nie martw się, wszyscy ludzie mają inny organizm, a to ile czasu mu potrzeba na regenerację określa jego genetyka. Taką hipotezę wysnuli lekarze w mediach. Jest bardziej pewne niż prawdopodobne, że będziesz spać 5 cykli, z których jeden to 90 minut. Powinieneś więc spać około 7 godzin i 30 minut. Sprawdź już teraz.